ticky-tock tock

Daisypath Vacation tickers

Monday, April 19, 2010

giliran saya pulak.


haha.JUTAAN TERIMA KASIH saya ucapkan kepada saudari Shiela dengan award yang beliau sedekahkan (I mean awardkan) kepada saya.

p/s: Shiela kata dia suka cara saya expresskan thoughts dalam blog.haha,Shiela nak cheq ngaku something x?haha.kadang2 cheq cover2 tu sebab nak belapik jahh.kang melaser direct jadi ceta laen plak.ahahhaha =PP *kununsss*




harini saya ingin bercerita mengenai *bajett laa Fadzliyah,tableyblah!*.haha,tak tak.
harini ada kawan saya si D (bukan nama sebenar).beliau agak ataxia emotionally skrg.kawan2 tau tak apa ataxia tu?ataxia tu sbb brain damage Area bape tah.yg buat kita mengong2 tak tentu arah.haa,macam tu lah ayat mudah dia.
yahh,rakan saya si D ni ataxia sbb beliau baru jaa gone through 3-years-relationship breakup.ohho,frust menonggeng kalih.kata beliau,makan tak lalu,mandi pon tak larat,lipat baju pon penat,susun baju dalam almari pon segann *ok2,ini tambahan semata*.tapi ada satu statement yg menarek yg beliau sebut yg buat saya nak beleter panjang.haha

*I nak call my Ma,nak cerita something,but the thing is,bila first Hello tu,sume benda like pufff hilang.dah tak boley nak cakap dah~*

dan jawab saya secara panjang lebarnya?haha.

"takpe la D,slow2 laa.I rasa U kena biasakan diri la cerita dengan ur mom.memang la awal2 tu segann,tapi lama2 ok laa.and I rasa kalo share probs dengan Mom ni senang sebab moms dont go.You dont breakup with ur Ma..kan?haha.Let say kalo you share probs dgn your boyfren,I rasa satu dunia boley tau ur secret.nak2 lagi kalo dok wat koleksi ex smpyy dua tiga puluh *okeh,ini sedikit over*.takpon kalo kapel sorg mat saleh,sorg mamat cina,pastu mamat jepunn,tak rasa rahsia tu satu duniaaa ka yg tau?iskkk.lagi,kalo share dgn ur mom,gado ngan bf pon boleyy cari ur ma lagi kan?tadelaa kalo gado ngan bf u rasa sorg2 jaa dalam dunia nih.hoo,try la kalo boleyy,sharing2 ngan ur ma.besttt woo.sebab kadang2 moms ni ada magic words.they just know what to say,what to blurt just at the perrrfect time!"

fuhh,dengan panjang lebarnya.

konklusi dia, Fadzliyah Mohd Rafidi memang sukaaa beleteq!wahahhaa ngeng!

tak tak,konklusi dia,alaa.tak kesah laa kalo bukan Mak pon.Abang boleyy,Ayah boleyy,Superbest fren pon boleyyy.ikut keselesaan kita laa.and ikut sapa orang yg lucky tu!haa,ngan HASBEN ponn boleyyy~ahahahhah =_=

me?jujurnyaa I have my Mom whom I share everything with.crush tak crush,rival tak rival,gado ngn orang tu,betekak dengan orang ni,terasa ngan orang tu,sukaa orang ni,study tak abeh lagi,soklan mcq taley jawabb,fail paper biochem,sumaaa saya ceta ngan Mak saya.haha,*yg over tonggek tu sy ada bestie laen pulakk yg jadi tukang tadah telinga.*haha
jujur jugak saya kata,saya rasa bertuah and saya tak segan pon nak ngaku yg saya memang call mak saya hari-hari.hari2 okeh?haha.tak kira laa,saya kat Beseri ke,India ke,sy still jgk call hari2.biar kalo kawan2 selalu buatt muka keruttt2 sejuta sambeyy tanya, "ko sembang apa ngan Mak ko?heran aku.".haaa,konsep dia sama jelaa ngan anda,anda dan anda calling2 boyfren/girlfren masing2.cuma saya tadak laa every 5min even dalam lecture hall dok sebelah2 pon anta msg "I miss U,Mak".haha,*okeh,ini niat memerli sbnrnya,saja jaaa =P*
tp tu lah saya.Saya ada Mak saya.dan saya sangat sangat sangat lah besyukur. =)

so,kawan2 pon mesti ada ___ kawan2 kan? =)
*gaya tonggex pengacara prog muda mudi kat tv1!* =PP

p/s: emo apa tatau arini post pjg2.padahal lumbar vertebrae tak abeh baca pon lg.kalo tido lmbat mulaa saket bahu la apa laa.haishh Fadzliyah.lagha! =_=

ok lah,dts all,
thx!

ms bebel-mouth said: macam ni pon saya bahagia tak terkata dah. =))

2 comments:

sz said...

terharu faz aku bace ni (cewah)
hehe. baguih la ko ni. ak sukee anak2 yg solehah ni ;p


omg, ade ke dlm klas pon every 5 mins nk msg i miss u? uhuhuhu. saye bsimpati T_T

fadzliyah said...

sarina: ngehh!haha,tadaklaa.mcm ko x tahu je aku ni hyperbolist.hahaha =PP