ticky-tock tock

Daisypath Vacation tickers

Monday, July 20, 2009

tak reti goreng keropok lekor!

ohh.
now i know,kenapa hantar anak anak tu termasuk dgn pengorbanan yg parents buat.(bg parents yg anta anak anak sniri lah,tak baleng jaa dkt pacik macik bus/van tp yg tu pon konsider berkorban jgklah,,in terms of moneyy,tp disini ingin bercakap pasal yg berulang alik anta amek anak sekolah,ok?)
okay,kenapa saya tiba2 nak cakap pasal nih?
sebab saya dah tiga hari saya bertugas sebagai driver,sebab mak ayah saya balek kelantan,,tok sakett.kenapa sekarang baru saya sedar? sebelum nih memang saya tau,tapi saya tak rasa.tapi sekarng saya rasa betapa renyahnya mendrive2 itu.
bukannya saya tak biasa drive jauh2 or byk2 kali.selalu.selalu sangat..(dating ngan kawan kawan jelah).tapi x penah la pulak saya amek alih job abah.
anta adek g skolah pg2.then amek dia petang2.pastu ajak p makan,balek2 makan tu sampai ja kt depan pintu rumah,adek tu cakap,"lo,sy lupa after an hour i got my tuition class,hee".(apakah?)tapelaa.anta g tusen,ambek tusen pulak..it may sound typical,but for me it make me think.Abah tiap2 ari dokk anta amek kami kami skolah mesti double triple trillion penatts kan?*sigh*

tapi saya tahu,Abah tak kesah pon,and i bet abah2 orang lain pn tak kesah jugak kan?haha,a friend once told me,kalo wat something tu dengan secebis kaseh sayang,,agak tak terasa laa penat dia.same goes tu my own Abah i bet.=)

gi amek sekolah + tusen.tak kira lg yg tiap-tiap minggu bertandang ke beseri untuk menatap wajah ai santekk lg manis ni kan?wuaaaa!*sobs sobs*.jauh jauh.

tapi kan,tapi kan,orang yg di 'jemput' hari2 tu pulak,make an effort lah bg hilang sket penat orang yg drive tu.atleas naek kereta o moto pon,,tegow laa org yg drive tu.buat2 lah ramah tamah sket even tiap2 ari pon mmg pandang muka yg sama.sbb saya baru je perasan,mmg sgt penting pon anda bersembang2 dengan orang yg men-drive itu.atleas senyum pon jadiklah.hilang saket2 bahu memusing-musing stereng kereta tuh.(over pulak kan?=P)

hee,tu jelahh benda yang saya nak membebel kali nih.tak mau taip banyak2 sebab bahu kanan saya saket.tak tau kenapa.lately pon asek tidow awal jahh.sebab penat kott.tapi bagus jgk sbb boleh bangun awal.(yayy!)..anak dara tak elok bangun lewat2 kan?hikhik.=P

ohh.next monday ingin bertandang ke sepang for my btn.baju2 x packing lg.terasa kemalas-malasan sebentar.hee,tapi tape,slow slow lah.ingin mengisi borang busan tu dulu.eytte!

dts all for now i think,
thx!
**maaf tittle entry xda kena mngena pon.=P

ms bebel-mouth said:proses mendelete masih diteruskan....*deleting*

3 comments:

Matluthfi90 said...

terima kasih abang van KBU
hari hari ambil dan hantaq balik rumah

- walaupun semua orang tau dia duk usha junior

fadzliyah said...

ceyhhe.dia penat tu.atleas dia cuci mata,ilang la penat..ngee~

Lemonades Of Life said...

trima kaseh kakiku...
hari2 anta aku pegi keja n balik keja...
hee~