ticky-tock tock

Daisypath Vacation tickers

Saturday, July 4, 2009

cuti oh cuti.

inilah manusia.
kalo masa sibuk,,mulalah teringat cuti itu best..
tapi time cuti,,punyalah bosan,,sampai rasa masa tu merangkak jaa.
Rasulullah s.a.w pon dh kata,,"Ingat Lima Perkara Sebelum Lima Perkara"..
ok.ok..


rasa di hati nk mntk keja,,tp masalahnya,,tiada transpot ke tempat kerja,,
lesen?mmglaa ada,,but still keretanya?see.
ohh,,motor?haha,,sy tiada lesen motor,harap maklum..
inilah padahnya..tidak super-multi-talented.adoi2~
so,,plan untuk job-hunting:K.I.V

************************

awal2 tahun lagi,,niat di hati nak belajar masak.oitt,,saya dah boleh masak dah sikit2,,sikit jelaa,,but still boleh laa kan.sekali lagi sy tidak super-sedap-pandai-masak persis nur aminah,,but still masih boleh..lauk yg sy suka masak?ehemm..incik kacang-panjang-goreng-tiram-telur..adoyai,,panjang sungguh namanya.haha..gulai?tomyam?masak lemak?sup tulang?ahha.maaf,,sy masih tidak mampu memasak mereka.tapi,,sy akan cuba belajar..sebab mak kawan sy kata,kalo tak pandai masak nanti hasben halau.ya kah incik hasben?adoi.
kenapa saya tadak mood nak masak?sebab kalau saya masak,saya nak makan.kalau saya makan,abehlaa misi saya.see?
so,,plan untuk belajar memasak: K.I.V

************************

lagi,,saya juga plan nak abeskan waktu cuti ni dgn berpoya-poya.aktivitinya,, on9,nonton muvie,,kuar ngn kawan-kawan,,on9 lg,,nonton muvie lg,,kuar ngn kawan2 lg,,but still here's the problem..

1. On9 - apa lg yg mampu sy buat bila sy on9?Fb?Blogging?Youtube-ing?haha,,saya dh start rasa bosan dah nih (sbb tu laa terhasilnya post ini)..abes nk wt apa lg?adoi.adoi.sy malas nk nonton drama korea sb kna upload.malas,tahu?

2. nonton muvie - movie kat laptop sudeyy.tatau kenapa,,tiada mood unt tgk.td tgk ironman 3/4 jalan,,pastu kuar minum air,,xsmbg2 balek dh.nk tgk muvie kt wayang?ahha.anda perlu drive ye k cinema atau didrivekan..malaslaa.dhlaa xberjodoh dgn incik optimus prime.biarlaa.

3. kuar ngn kawan2 - yg ni masalah.kwn2 sy cuti xsma ngn sy.lg pulak,,sy tidaklaa sgt rajenn untk intbiu smua rakan2 yg ada untuk tnya mereka free atau x..lgpun kalo t alorstar ni,,nk date kt mna jaa..alorstar mall?cp?pc?..xmnarek pon..(muka xbersyukur)..kalo jalan2 kt sunway ke mid ke TS ke best gk.atleas bley sopping cardigan..hik3

so,,moral of the story,,poya poya juga: tidak bagus..

************************

plan lain..emm,,haa!berjalan-jalan mencari buku.yess!yahh,,i need a good book for my soul.yahh,,cant live without books..not anat,genetic o orga chem books here,TQ..but jz anything necessary for starving soul..haha,,buku resipi ponn boleyy..so,,kena kluar ke popular(popular je ada kt as nih) mencari-cari buku.alohh,,perlu drive juga..but still,,kna wt jgk,,kalo tidak,,menggila laa ai nk tggu abeh cuti nih.adoi..
so,,plan untuk mensopping incik buku: yess!ASAP!haha~


inilah syndrom2 manusia yg dh tatau nk wt apa dh..bila Allah bg nikmat kelapangan,,mcm ni pulakk..kan?xbaguss.xbaguss.bersukur jelaa..but still,,xkan nk abeskan masa 24hrs a day,,dgn tdur2 dan membuang masa..kena wt smtg yg mnarekk jgk kn?haha..

ok,,penat dh kott membebel byk2..lg sy terasa rendu semua org..
(jeles kwn2 yg bekerja)..adoi.

oklaa,,
dts all i think,,
thx!

ms bebel-mouth said: kalau nak seribu daya,tanak seribu dalih kan?haha,,penatnya menulis post dlm bahasa baku.wuaaa!

2 comments:

Anonymous said...

heip!!!
kate nak dtg umahku?...
dah tanye dah parent aku dorg kate ok jer...but still aku plak segan...
sorry btw ari tu sign out x semene-mene.ngehehe.x sengaja...
but...thered still a but.aku pun xde transport mak cik!!!tp aku bleh jer cntc kwn aku kat cni drive...tp agk menyusahkan die.tp bleh mntk tolong gak.tp still segan ar...umah aku x best...huahuahua...btw sorry tulis comment pnjg2.haha.duh~

btw hows ur result?... 4 flat kah anda?...ngehehe...
erk aku pun tetibe terasa mcm ckp bahase baku plak.ko ler ni...
hermmm...

and its me... nhh v(^_^)v
hihi

fadzliyah said...

hahahaha.tape2.nnt kita smbong bersembang di ym..haha,,ku mau round2 danga bay!HAHA