ticky-tock tock

Daisypath Vacation tickers

Tuesday, February 2, 2010

pon boleyy~

bahagian nasik tambah ni paling tak menarek.(tmbah nasik byk2 kali nih gemukk tahu??).

hahaha,anda,anda dan anda.saya rasa mcm tak bekenan dengan apa yg anda2 tgh buat.sungguh!walaupun saya takmau masuk campur,tp,ohho, Fadzliyah Mohd Rafidi dislikes this. ohh,nampak gaya mmg saya kena cari Dr Pakar Kaya lah nampaknya.bhahahaha! =P

**ohh,kenapa kasar sgt bila memaki2 tu?ohh,takmau lah,nnt anak2 saya tak bersopan santun mcm saya!haaaa! =PPP

p/s: F U!apa F?FADZLIYAH u ke?!haaa,ponn boleyyy.bhahahaha~ =P
ok dts all,
thx!

ms bebel-mouth said: A,B,C,D,E,F,G,J,K,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,Y,Z,bla3,semua disenarai-gugurkan.eheh =P

Friday, January 29, 2010

yang dikatakan jutawan slummmdogg.

okeh.lama dh saya nak becerita bnda ni sebenarnya.mesti dh ramai yg menonton movie pecah-pejabat Slumdogg Millionaire.ohho,frankly speaking,saya tak fully abes pon tgk movie tu.i mean,tgk la ending dia tp starting dia slalu ter-miss.tah berapa jutaa kali dh siar kat tv.(sy penduduk India skrg,so mmg patutla dia siar muvie tu juta2 kali ponnn.)saya bukanla nk becerita psayy channel tv kt sini ponnn.

ok,dua kali sy tgk movie tu(dua2 kali pon x penuh).skali masa kt MSU and sekali kt umah Deli aritu.ok,tyme tgk kt MSU tu takda laa tersentuh sgt.tp tyme tgk kt umah deli aritu.phrase km ramai2 ialah,"haah,mmg betol pon!".see?incik Frank sy bercakap,agaklaa semua bnda yg ditayang dalam muvie tu agak ada kebenaran.sungguh~ (smpyy km fobia la kann nk minum air mineral yg dia hidang kalo makan kt kedai).eheh =P

lagi2,bab sindiket guna budak untuk mintak sedekah.kalo kat Bangalore nih,lagi lah scary.sindiket2 ni mmg letak budak2 mintak sedekah tu dekat2 dgn km setuden Malaysia nih. (ingat km ni kaya apa?ohho,kalo pokai tu makan nasik dgn telur goreng jugaklah,takpun kalo budak laki,hutang ngn Basyir jelah). mcm mana saya boleyy tau?sbb ada sorg budak yg km panggey adek Didi.(didi tu ialah kakak dalam Hindi).yahh,adek tu awai2 ada kt tepi pagar kolej,tp lately ni ada pulakk dekat area2 Gokula(residency) pulakk.ohho,kadang2 agak kesian dgn budak tu.tp hari2 mintak,km pon tak larat la nak hulur.kdg2 tu macam nk marah dekat tokey dia.kdg2 tu terpk jugak,kalo dia dapat duet,dia guna sendiri ke bagi kt tokey dia?kalo ikut muvie Slumdog Millionaire tu mmg dia bagi dekat toleyy.tu salah satu sebab kami kadang2 berat tangan nak hulur.tapi kadang2 kalo kesian sangat,kami hulur jahh makanan.budak ni mmg mnakutkan.dulu sekali penah tyme dia ada kt area2 kolej,dia tahan orang2 yg bawak plastik mcD.mintak makanan tu.ohho,penah terkorban jgk lah sundae saya,tp ikhlaskan hati jelah. =)

I think,being in India makes me keras at heart......

kalau dekat area2 town lagi lah scary.lagi2 kalau naek auto and pakcik auto stop dekat traffic light.ohho,adalaa orang tua ka,budak2 ka,pompuan pregnant ka,pakcik2 kurang upaya ka yg mai mintak sedekah.yg ni lg la scary.siap pegang,tarek2 kaki kita lg.apa2 yg kita tgh pegang semua dia nak mintak.pesanan sy,kalo anda bertandang ke India,kalo yg dekat2 traffic light ni tolong la jangan bagi.kalo easa kesian sangat,tahanla sat,lagi2 kalo ramai yg tgh dok mintak2 sedekah.kalo nk merasa auto tebalek diserbu,cubalah.hmm,kawan sy slalu tanya,(sbb ramai peminta sedekah tu bawak baby skali). "Dari mana dorang dapat Baby?".awal2 tu sy tak kesah sgt sbb saya pk mestilah baby mereka,abeh baby sapa lg.haishh,tp pk2 balek.dlm hidup tersgt2lah dhaif tu (fyi,kalo anda rasa yg dlm Bersamamu tu dhaif,Bersamamu kat India ni 10x ganda dhaif lg),mcm mna dorg dapat baby?kata kawan sy,sebenarnnya,mereka2 ni(atau sindeket mereka) yg curi babies dari hospital.(so,kawan2 yg rasa mau kawenn,and hv babies here,sila pk dua kali okeh?)Astaghfirullahal'azim.aniaya budak jahh.dhla curi dia dari parents dia pastu bg dia idup dhaif mcm tu.Ya Allah~

pemintak sedekah pondan pon ada.haihhh,yg ni kalo boleyy baling bom lama dah..haishhh,yg ni kalo dgn lelaki,haihhh,selak situ selak sini. (ohh,pondan kt sini sopan ye,pakai sari tak pakai skirt,ibarat pondan kita pakai baju kurung lah,haha).kalo dgn pompuan tu,dia cubit situ cubit sini.sukaaa hati jahh nk sentuh2 org.(basuh tangan ke tak????).haishhh,jeles lah tu.kalo gang2 pondan mmg super super extreme.ohho,km2 mmg fobia nak lalu kawasan tu.kalo pacik auto tiba2 jahh guna jalan tu,siapla sume pakat muka pucat.haihhh,betapa saya rendunya dgn kekurangan ketakutan di Malaysia. T_T

tu lah,serba sedikit cerita psal India nih.haha,banyak bnda yg boleyy blaja bila hidup kt sini.infact,stay mana2 pon sume boley blaja as long as you're willing to learn.haha,okeh,India ni sebenarnya,kalo tilik betul2,sapu debu2 tanah merah dia sket,belek2 sket,ada jugak benda yg cantekk.betul.tak tipu.tp,kita kena cari la and bukak minda bukak hati.nak cerita psal bnda best kt India ni,anotehr post lah ok?tak larat deh.nk kna gerak p lebrary dh.

okeh,dts all i think,
thx!


ms bebel-mouth said: rumah berdebu,poket apatah lagi.haha

Wednesday, January 13, 2010

saya ini dua dekad.

weeewwiiittt!
dh dua dekad kott berjalan2 atas muka bumi nih.ahah,
dua puluh taon..apa laa yg aku buat dalam masa 20 ton nih.haishhh,amal cukup lg k?dosa brapa tong la gamaknya.sigh sigh sigh.

doa puluh taon dh boleyy kawengg okeh?haha.incik kaya mai mai,saya mau seketoyy mini cooper sebagai hantaran.eheh,ohho,bday taon ni sy consider agak spesel,even jauhhhhh dari rumah pongg,tp sgt teharu dgn family and rakan2.haha,anda2 mmg terbaekkk!haha,im learning to love myself more and more and more.haha,dts the best reward i can give to myself.ahaha,so afta dis i try not to miss Surau and jogingggg.

haa,bejuta-juta lemonggg untk Mak,Abah,Salwa,Ameer and Annwar back in AlorStar.haha,BLURRP!aigoo,haha,mmg kenyang abeh la saya makey kek coklat thru facebook tu.haha,teharu kot,biar tgk gmba jahh pongg.haha,sy kelik ni kita buat lg deh?hhaha

untk rakan2 here in the so-called Silicon City (ayat senior),time kaseh bejutaa-jutaaa lemonggg jgk.teharu!sungguh!wahh,hadiah2 anda tu tak penah sy imagine top yg penting tu ikhlas kan?haha,nahh,a big kiss and hug from me!
p/s: selfmade choc cake mmg terbaekkk.haha,biar mai dalam loyang pongg,tp tetap lah santekk.kalah kotak kedai kek.ahahha =P

rakan2 yg saya kasihi di Malaysia dan juga Mesir dan juga Polangg(kumpoyy skali.)ohho,terima kaseh banyakkkkk banyakkkk.haha,ingat jugak bday cheq even cheq tadak dekat2 nk bg reminder pongg.eheh,

time kaseh laa dekat semua yg create those moments.ahah,(mcm dpt oscar la pulekk,huehh).

untuk diri sendiri,semoga berjaya mematangkan diri,jadi somebody yg lbey dekat dgn Tuhan,jd somebody yg bejaya dunia akhirat,repair diri sniri yg kurang sana sini,insyaAllah. =)
***perghh,ayat mcm org tuaaa dah.takleh blah!ahaha =PPP


HAPPY 20th BIRTHDAY FADZLIYAH MOHD RAFIDI!


ms bebel-mouth said: orang yg tepat,masa yg tepat jadi la effective collision. =))